A hamis Giorgio Armani

A világ méltán és joggal ünnepelte Giorgio Armani 80. születésnapját és a márka 40. évfordulóját. A divat ikonikus alakjáról méltó módon emlékeztek meg tisztelői, irigyei nem csak olasz honban, de az egész világon. Az biztos, hogy kevés olyan márka van ma a bolygón, amelyik ilyen hosszú idő óta, folyamatosan megújulva volt képes köztudatban maradni az imázs romlása nélkül.

Giorgio Armani

Nem kis dolog, hogy a trendek állandó változásában fürdő olaszok is “Re Giorgio”-nak, azaz György királynak titulálják a divatpápát. Kultikus filmek jeleneteiben, díjátadókon mozisztárok, gigaberuházások top üzletemberei, trendszetter dívák teszik nap mint nap láthatóvá a mester munkáit.

C. Ronaldo Armaniban

Mindezek után jogos a kérdés, hogy mi miért nem a születésnapon emlékeztünk meg? Egyrészről a feltétlen tisztelethez és az életpálya maximális elismeréséhez részünkről sem fér kétség, de a Gardrób nem kívánta gyarapítani a sablon megemlékezők sorát, illetve mi másra kívánjuk felhívni a figyelmet, ezért megvártuk, míg elül a hódolók zajongása és véget ér a svédasztal zabrálása. Mi a márkához szorosan kötődő, nem túl dicsőséges jelenségről szeretnénk kicsit beszélni.

A hazai fashion világ rögvalósága megköveteli, hogy megemlékezzünk a hamis Giorgio Armani termékek életútjáról is.

Arról nincsenek pontos feljegyzések, hogy a márka mikor keltette fel az erre szakosodott kínai és/vagy török, bangladesi, vietnami, pakisztáni (nem kívánt náció törlendő) szakemberek érdeklődését, és mikor született döntés arról, hogy saját módszereiket követve a széles publikum számára tegyék elérhetővé a luxusmárka termékeit.

Hamis Armani

Maga a dátum tulajdonképpen nem is érdekes, a lényeg, hogy a magyar emberek – pár műértőt leszámítva – nagyjából a hamisítványok útján értesültek először a divatházról. Re Giorgio álmában sem gondolta volna, hogy brandje robbanásszerű bevezetését Magyarországon élelmes ázsiai szakembereknek köszönheti majd. De ne szaladjunk ennyire előre, hisz a világ hamisítóinak célországai közt kis hazánk vásárlóerejét tekintve a futottak még kategóriában kullog…

Szóval kezdetben vala a koppintás, amelynek lényege, hogy olyan valamik készülnek az eredeti márka mennyiségének többszörösére rúgó tételben, amelyek a márkatermékre megszólalásig hasonlítanak és persze az eredeti ár töredékéért. Ezt követte a hamisítás evolúciójának újabb állomása: amikor már halovány törekvéseket sem lehet felfedezni az eredeti termék lemásolására: gyártanak, ami jön, rányomják a logót, meg bevarrják a címkét, oszt jónapot kívánok.

Egyedi elgondolású hamisítvány

A kamu termékek létrehozásának csúcsát valószínűleg az az állomás jelenti, amikor már kvázi divatkreátorokká avanzsálódnak a koppintók, és a márka aktuális koncepciójától meredeken eltérő termékeket dobnak piacra, természetesen önmaguk legnagyobb megelégedésére. Gondolom, mindenkinek megvan az a kultikussá vált kusturicai jelenet, amikor a Macskajaj című filmben a két délszláv, roma szeszhamisító egyöntetűen arra az álláspontra helyezkedik, hogy az ő copy whiskey-jük jobb, mint az eredeti scotch!

“This is the beginning of a beautiful friendship!”

Ahhoz, hogy kiváló magyar celebek a Blikk, a Bors, vagy valami hasonló nagyformátumú bulvárlap hasábjain, természetesen az említett orgánumok pénzén nyaralgatva, a fotókon döbbenetes betűméretű Armani (Ferré, Versace, Cavalli stb.) pólóban feszítsenek, elévülhetetlen érdemei vannak a hamisítóknak, továbbá a piacot tökéletesen lefedni képes disztribúciós hálózatnak.

Hamis Armani napszemüvegek

Nehogy azt gondolja bárki, hogy a Kőbányai úti piac kifüstölésével gátat vethet bárki a gagyi terjedésének kis hazánkban! Reebok sporttáskás (természetesen hamis) sales managerek hada járja az irodaházakat, turkálóvá züllesztve egy-egy jó nevű multicég tárgyalóját arra a pár órára, míg az ott dolgozó siserehad lecsap a cuccra, mint gyöngytyúk a zöld takonyra.

Józsefvárosi Piac

Tudom, tudom, amíg lószar van, veréb is van, de elfogadhatatlan számomra az a magyarázat, hogy az eredetire nincsen pénze valakinek. Ez esetben ne vegye! Ilyen egyszerű! Számtalan jó minőségű, a világmárkákhoz képest no name brand található a piacon mindenki pénztárcájával arányban.

A fentebb említett úgynevezett sztárok felelőssége a jelenség táplálásában éppen ezért elképesztően nagy. Innen üzenem: tudjuk nagyon jól, hogy az eredeti kollekciókban sosem szerepelt cuccokban feszítetek, szánalmasak vagytok!

Kun Gergely

GARDRÓB

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

INSTAGRAM