Toszkán borok, olasz divat

Olaszul öltözni egy életérzés. Egy olasz ruhaüzletben sosem termékeket árulnak, hanem egy jól megkomponált hangulatot tudsz magaddal cipelni bárhová. Az életünk minden területére kiterjedő “dolce vita” feelingnek csupán egy eleme a ruházat. Szorosan ide tartozik a gasztro élmény, az utazás, a társasági élet, a zajos járgányok iránti gyermeki rajongás, az átgondolt frizuránk, az igényes test kultúrája és persze a remek borok.

Saját tapasztalatom mondatja velem, hogy a magyar férfiember számára leginkább az autókkal kapcsolatos párhuzamokon keresztül lehet megfoghatóvá tenni az öltözködésben rejtező üzeneteket. “Tudod ez az öltönyök Maserati-ja!”… “Ez olyan, mint egy 500-as S Merci!”… “Igen, ez a szett valóban hibátlan, de sótlan, mint egy Volkswagen Golf!”…”Ez a ruha olyan antree, mint egy i8-as BMW!”

Egyből értik.

Baráti borozós beszélgetés döbbentett rá, mennyi párhuzam ül az öltözködés és a borok összevetésekor!

Szeretni a ruhákat egy dolog, tudni jól összeállítani a szetteket már más téma. Fogalmam sincs a savakról, a tanninokról, az acéltartályos, vagy a hordós érlelésről, a dűlőszelektált szedésről, a korai, vagy a kései szüretről. Egyet tudok, hogy nekem egy bor ízlik-e vagy sem.

Kell ennél több?

Naná, hogy kell!

Valaki, aki szimbolikusan fogja a kezed, begyűjti a visszajelzéseidet, és azok alapján finoman rávezet a majdani kedvenc italodra, ami ugyanúgy kellemessé teszi az estédet, mint egy jól megválasztott, hozzád illő zakó!

Nem vagyok a nyomulós, letaglózó értékesítési technikák híve. Nem is alkalmazom, de le is pattanok azon szitukról, ahol ezt érzem irányomban. A “vegyél bármi áron most azonnal” eladási filozófia véleményem szerint egy rövidtávú zsákutca. Együtt gondolkodni, majd pedig hagyni, hogy a vevő mondhassa ki, ez a neki tetsző darab, ez a számára komfortos szett, egy sokkal beágyazottabb bizalmi viszonyt teremt ügyfél és értékesítő között.

Kötetlenül beszélgetni borokról, nyíltan kimondani mi ízlett, mi nem, érezni, hogy gondolataink beépülnek a szakember javaslataiba és nem egy előre legyártott, sablon szöveget kell végighallgatni, aminek mentén nem a mi világunk tárul fel, hanem az eladni kívánt portéka dícshimnusza zajlik, na ez az, ami nekem kell!

Olasz borokat kóstolunk. Mi mást?!

Prosecco-kat követően könnyed, gyümölcsös, friss fehérek, testes, karakteres toszkán és dél-olasz vörösek, valamint egy olyan rozé, amilyet még életemben nem ittam!

Felmerül a kérdés, hogy miért nem tudunk megközelítőleg sem ilyen minőségű és hangulatú rozékat inni a hazai dűlőkről, mint a megkóstolt olasz. A válasz pofon egyszerű, azért, mert a hazai rozék szinte kivétel nélkül a vacakabb szőlőkből készített, hozzáadott szénsavval dúsított, a kocsmai szlogenre egyértelműen hajazó “szódával elmegy” kategóriák.

Tehát akkor olyanok, mint a török luxusnyaralás ideje alatt a ponyvás bazársoron fingért vett hamis ruhák?

Igen.

Mindenki tudja, aki valamit is látott már a világból, hogy kacat, nem az, ami lehetne, éppen ezért nem hozza az életérzést, de lehet pörgetni, mint a hamis Vuitton táskát, és szakértőt játszva szagolgatni, mint a pancsolt parfümöt…

Hogyan lehetne kiseperni a szart a hazai borpiacról?

Egyszerű: ne vedd!!!

Hallgass a szakemberre, tájékozódj, hagyatkozz azon barátaidra, akik ebben már előrébb járnak, légy nyitott és tanulj, valamint nem utolsó sorban ne vágyj arra, ami nem a te pénztárcád, mert úgyis átvered magad a hamis ígérettel!

Szóval az autós párhuzamok mellé szépen lassan felépülnek a borral kapcsolatos szimbolikák is. Mondhatnánk, inkább legyen egy ilyen zakód, mint három nívótlan, azaz, “Igyál inkább ebből két pohárral, mintsem abból egy üveggel!”

 

 

Kun Gergely

 

GARDRÓB

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

INSTAGRAM