Galla Miklós abszurd alsógatyája

Galla Miklós minden kétséget kizáróan az angol, abszurd humor legelső és legnagyobb magyar képviselője, a Monty Python stúdió alkotásainak leghitelesebb hazai trubadúrja, a magyar, abszurd humor megdönthetetlen bástyája, egyszóval ő maga a két lábon járó abszurd. Ad absurdum vizuáltechnikai showelemekkel napi szinten élő művész, s mint ilyen figura, nem állnak tőle távol a meghökkentés eszközei. Szerepei valódi átlényegülések, kaffkai metamorfózisok, a groteszk és a vicc határán egyensúlyozó életképek.

Nem volt szerencsém őt személyesen megismerni, de úgy képzelem, hogy számára az élet egy folyamatos előadás, ahol színház és valóság összemosódnak.

Első pillantásra úgy véltem, hogy minapi facebook posztja is mondhatni abszurd munkásságának elválaszthatatlan része, de a fotót jobban szemügyre véve inkább tippelnék a közösségi média esetlen használatára.

Az öltözőben elcsípett pillanat tökéletes arra, hogy egy hiteles művész, aprólékosan felépített nimbuszát porrá zúzza egy másodperc alatt.

A Művész Úr teste meglehetősen távol esik attól, melyet napjainkban ideálisnak neveznek a szakavatott ítészek, sokáig kellene töprengenem azon, vajh’ melyik sportág alakít ki a humanoidoknál ilyesféle sziluettet. A pettyhüdt mellek alatt növekvő pocak szerencsére elvonja figyelmünket a karizmok teljes hiányáról, így azonban csak még erőteljesebben ég bele retinánkba az 1920-as évek Hadiárvák Ellátó Áruházának készletéből visszamaradt, múzeális értékű gatya. Nem teljesen világos, hogy az ellopott pillanat a nadrág le-, vagy felhúzását ábrázolja, de az mindenestre megnyugtató, hogy az alsóba integrált sérvkötő a helyén van.

A külföldön szabadságukat töltő magyar túristacsoportok csalhatatlan ismertetőjegyeként is értelmezhető nejlonszatyor sem maradt le a képről, így téve teljessé ezt a mini Abszurdisztánt. A Művész úr által preferált, SPAR márkájú, polyethilen tatyó kellemes kiegészítőjeként szolgál másik nagy kedvencem, a zörgő, barna, recycling zacsi, ezúttal láthatóan a McDonalds szponzorálásában. A gyorsétteremlánc megjelenése a kompozícióban egyrészt magyarázattal szolgál az elénk táruló férfitestre, másrészt tovább növeli a feszültséget a Művész Úrtól megszokott szakmai igényesség, és a mindennapokban általa képviselt igénytelenség között.

Mindent egybevetve ez nem az a kép, amelyet szívesen látok egy általam nagyon nagyra tartott emberről. Mivel nem egy rosszindulatú paparazzo által elkapott pillanatról, hanem egy ismerős fotójáról van szó, legközelebb nincs más teendője az angol humor nagyágyújának, minthogy:

Delete the picture, Mr Galla!!!

Kun Gergely

GARDRÓB

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

INSTAGRAM