Gareth Southgate, a valódi influencer

Megy a meccsnézési ezerrel, ez a július már csak erről szól. A pályán akadnak meglepetések jócskán, nem úgy a kispadon, ahol a modern arculatépítés és a selfbranding jegyében minden kapitány igyekszik kihozni megjelenéséből is maximumot. Ez bizony a pszichológiai hadviselés része: az én vezetőm jobb, mint a tiéd, fessebb, dinamikusabb, rátermettebb, magabiztosabb. A megjegyezhetővé válás, az elkülönülés elengedhetetlen ebben a kőkemény világban, ami képes mérkőzésről mérkőzésre felemelni, vagy akár mélybe taszítani szövetségi kapitányokat.

Gareth Southgate az a karakter, aki nem csupán ruhás szemmel tűnik ki a nemzeti tizenegyeket menedzselők sorából, azt gondolom, hogy hamisítatlan, brit eleganciája még a divatot hírből sem ismerők számára is megkerülhetetlen. A nemzetközi sajtó szenegáli kollégáját futtatta az első csoportkörök folyamán, aki – valljuk be – valóban unikális jelenség, de ennek semmi köze az úriember ruházatához, sokkal inkább szuggesztív arckifejezése, különleges haja, és koromfekete bőre emelik ki a többiek közül, bár ezek a stílusjegyek csupán európai szemmel lehetnek feltűnőek, az afrikai kontinensen az úriember átlagos volna. Ami miatt nálam a szenegáli stílszerűen még csak labdába sem rúghat – öltözködésileg persze!!! -, az a zakója reverjén viselt, nem kicsit feltűnő “PUMA” márkajelzés. Mondhatná most bárki, hogy szponzori pénzek, meg kapcsolatok, és hogy sportszergyártó, vagy bármi, de nálam ez már életem végéig a ’90-es évek szakkommentátorainak “borsodi sör”, “reusch” vagy “taxi maxi” hímzéseinek ízléstelenségére hajaz.

Az én ruházati trendsetterem tehát egyértelműen Southgate, aki teljesen hétköznapi megjelenéséből tudott megjegyezhetőt produkálni a karakteres szett választással. Már az első meccsükön kiszúrtam, és nem voltam ezzel egyedül! A játékosok folyamatos drámai színészkedésének köszönhetően, melyben az azóta már klasszikussá vált Neymar vitte a prímet, szinte percenként állt a játék. Ilyenkor a közvetítés vezetője a nézőteret pásztázó kameraképeket ad be. A klasszikusnak mondható sörtől felhevült, csapatmezbe öltözött, nemzeti színekkel festett arcok mellett egyre másra tűntek fel a Southgate klónok, a vakítóan ragyogó pamutinghez háromrészes gyapjúöltöny mellényét viselő drukkerek. Mondanom sem kell, mindenki azonnal sejthette, hogy angol szimpatizánsokról van itten szó, kérem szépen.

Na, ez az, amit én influencernek hívok!

Az instagramon súlyos pénzekért irreleváns követőket vásárló, majd pedig teljesen érdektelen tartalmakat, logikátlan sorozatban posztolgató “arcokat” véleményvezérnek, influencernek titulálni hatalmas tévedés, az ő felületeiket komoly marketing csatornaként értelmezni a megbízók részéről véleményem szerint igazi zsákutca, ha úgy tetszik önigazoló pótcselekvés.

A jégvödörbe tuszkolt Grey Goose Vodka/Red Bull “virágcsokor” folyamatos posztolgatása, valamint a ZARA kifutó termékeinek intenzív méltatása még akkor sem tesz senkit influencerré, ha az asztalon Porsche kulcsok sorakoznak, és egyformára sminkelt, csereszabatos csajok pucsítanak a háttérben.

Az influencer ott kezdődik, hogy valaki valamely témában értékelhetően komolyat alkot, majd pedig ehhez az alap témához kapcsolódóan, önmaga elismertségét (!!!) a propagálni kívánt termékhez vagy szolgáltatáshoz társítja. Ily módon Gareth Southgate, de nem csupán ő, hanem akár a sarki étterem chefje, de egy borkereskedő, vagy pl. utazások szervezésével foglalkozó emberek is lehetnek a saját területükön véleményvezérek, majd ügyesen kinőhetik magukat influencerré azáltal, hogy a nívót tartva izgalmas irányban befolyásolják követőiket.

Ja, és amúgy meg hajrá Horvátország!!! 🙂

 

üdv

 

 

Kun Gergely

 

GARDRÓB

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

INSTAGRAM