Hajcsat lesz a férfi divat?

Nem kisebb dolgon horgadott fel a magyar ma reggel, mint a Gucci milánói divatbemutatóján! Felhorgadni jó, mert a felhorgadás aztat feltételezi, hogy egy bizonyos dolog rendkívüli mértékben foglalkoztat bennünket, fontosnak tartjuk, érette kiállunk, felszólamlunk, ha bántják, kiabálunk!

Nosza, ez akkor örömhír, mert aztat jelenti, hogy honi polgártársaimat különösképpen érdekelni kezdte a divat! Nagy reményekkel vágtam neki hát az utcának abban bízva, hogy csupa-csupa remekül öltözött népeket fogok ottan találni, hisz kik ennyire aggódnak, maguk bizonnyal kiválóan művelik ezt a műfajt! Pár száz méter, valamint a tizenharmadik rövid ujjú, 65% polyuretán/35% bádog ing láttán már ahhoz sem volt kedvem, hogy a trottyos gatyákat megcsodáljam…

Kanyarodjunk egyet! Ezen hasábokon már többször értekeztünk azon, hogyan is kellene értelmezni egynémely divatbemutatót. Ki ne emlékezne még a szinte minden ovis csoportban jelen lévő, okoskodó, tudálékos kis pöcsfejre, aki meseolvasás közben azon puttyog, hogy a hétfejű sárkány márpedig nem létezik, hisz akkor bizonyára találtak volna a tudósok arra utaló csontvázakat, fosszíliákat, hogy élt valaha egy gerinces gyíkféle, aminek nyaktól hét irányban ágazott el a törzse?! Annak idején kiválóan tisztáztuk az ilyen értelmezési nézetkülönbségeket, Pistike kapott két nagy sallert, meg pár lapát homokot az okoskodó pofájába, osztjónapot!

Egy műfajt csakis az adott művészeti ág sajátságainak figyelembevételével ítélhetünk! Ne essünk abba a hibába, hogy egy alapvetően “promóciós performanszként” funkcionáló heppöninget összekeverünk a “most csak 150,- Ft a kristálycukor az Auchanban” típusú vásárlói megtévesztéssel! A kifutók világa nem egy olcsó katalógus, ahol csak és kizárólag azt a terméket kívánják bemutatni, amit cikkszám alapján rendelni lehet kis szobánk magányában!

A Gucciról beszélünk, amihez fogható, komplexen felépített brand talán csak egy tucatnyi ha akad a bolygón! Tesszük ezt egy olyan országban, ahol az országos tévécsatorna műsorvezetőjét a HÁDA turi öltöztette, és ahol a csütörtöki bálabontás az egyik legizgalmasabb divattörténés! Komolyan ott tart még mindenki, hogy azt gondolja, ezek a cuccok majd tonnaszámra megjelennek a butikok polcain???!!! Ezek a divatházak nem utolsó sorban profi pénzgyárak is, természetes, hogy az eladásra szánt cikkek gerince könnyebben értelmezhető lesz a hétköznapi ember számára is!Meghökkentés (felhorgadás gerjesztés?), polgárpukkasztás, trendforduló jelzés, hangulatkeltés! Ezek lennének többek közt egy “cat walk” esemény céljai!

Fotó: Pietro D’aprano / Europress / Getty

Fotó: Pietro D’aprano / Europress / Getty

És ha már itt tartunk, essék pár szó a modellek fikázásáról is! Amellett, hogy kis hazánk messzeföldön híres nyitottságáról, az ismeretlen dolgok elfogadásáról, távol áll tőlünk a szokatlan jelenségek negatív megítélése, továbbá köztudott (!!!), hogy 100 kiló alatt nincsen zsírdisznó férfiember, nehezen tudok elmenni a srácok piszkálása mellett! Induljunk ki abból, hogy tudósainknak még mindig nem sikerült megállapítaniuk, mit nevezhetünk objektíve szépnek, illetve milyen is a jóképű? Továbbá el kellene fogadnunk, hogy a kifutók világa nem az édesbájospofikájúnépnemzetimatyóhímzést keresi, hanem a fentiekből következően itt is a meghökkentésre, a különlegesre, ha úgy tetszik a különcre vágyik. Unásig ismételgethetném, hogy annak eldöntése, ki buzi, ki a fasza gyerek, kinek van jó teste, és hogy bejön-e a nőknek, vagy a srácoknak, véleményem szerint kép alapján lehetetlen.

Csak halkan szeretném megjegyezni, hogy Mick Jagger, aki vaságyastul sem üti meg alulról az ötven kilót, pofikája már 30 éves korában is gyűrtebb volt, mint egy sharpei segge, plöttyedt, csumpi szemei vannak, és nem áll tőle távol a nőiesebb darabok viselése csak 1985-ben több nőt farkalt meg, mint a fanyalgók együttvéve egész életükben, pedig abban az évben többször náthás is volt…

Kun Gergely

GARDRÓB

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

INSTAGRAM