Óriási zaj a Loft parkolója felől …
“nem lehet ez más, csakis a porschések!!!” – gondolom azonnal, hiszen nagy teljesítményű, akár többszáz lóerős autókat várunk a hozzájuk tartozó emberkékkel.
Igen ám, de ezek csupán ajtócsapódások vidám beszéddel elegyítve. Itt aztán senki se számítson a V8-as motorok semmihez sem fogható, mennydörgésszerű morajlására, full elektromos autókból érkezett majd’ egy tucatnyi! Halkan gördülnek ezek a gépszörnyek, tán csak a csúcsragadozó, az e-tron GT quattro mozgását kísérik a Star Wars csillagrombolóinak “zenéjére” hajazó dallamok…
De mit látok?! Mazda?! Hyundai?! béééééemmmwéééé???!!! – a legnagyobb szitokszó AUDI-s berkekben, tudom meg később (igyekszem is meghúzni magam a bajor branddel).
Igen. A konkurrencia hasonló géposztályának kéviselőit bérelte ki pár napra, és ültette a volán mögé sales-es és szervízvezető kollégáit Karé Emőke, tréner, kinek neve hosszú évek óta összeforrt a PORSCHE Hungaria-val. Az ötlet elképesztően triviális, mégis zseni:
Ismerd meg ellenfeleidet, hogy ennek tükrében tudd pozícionálni a saját termékedet!
Az e-tron nagyjából a Q5 és a Q7 között elhelyezkedő, nagy testű SUV (mondja ezt egy ruhás, kéretik az autósújságírói precizitást nem számonkérni!) De mit mondanak róla a sokéves szakmai múlttal rendelkező salesek? Ebben segít Emőke elképzelése, miszerint ismerd meg termékedet működés közben, valós körülmények között, éles helyzetben, városi, illetve középhatótávú közegben, amire ezek az autók manapság ki lettek találva!
Az egy napos, intenzív tréning első állomása a LOFT, ahol egy klasszikus, olasz reggeli ébreszti a kollégákat, croissant (vagy babka?), frissen facsart narancs és frissítő kávé. A talján reggeli elfogyasztását ezúttal nem a Corrire della Sera gyors átböngészése, hanem egy velem való beszélgetés kíséri le.
3 reggeli, 3 beszélgetés, 3 csapat, 4 karika – majd’ 60 ember az ország minden pontjáról
A témákat előzetesen egyeztettük Emőkével, de tudtuk, akkor lesz igazán jó a program, ha szabad folyást engedünk a társalgásnak, és az esemény valódi beszélgetéssé, olaszos diskurzussá, egymás szavába vágó, vidám találkozássá válik ahelyett, hogy egy ruhás eldörmögi, mit is tart fontosnak. Mert hogy a fő csapás a céges dress code, azon belül is az egységes márkaüzenet létrehozása és megtartása volt, ahonnan természetesen bármilyen irányban elkalandozhatunk.
– Van-e nálatok deklarált, céges dress code? – hangzik az első kérdésem, amivel beszélgetéssé kívánom transzformálni az addigi rövidke bemutatkozó monológot.
– van! – nincs! – valami van, de csak ajánlás! – kapom az “egyöntetű” válaszokat croissant rágicsálás és kávé szürcsölgetés közben, amiből egyből kiviláglik, természetesen van céges ajánlás az egységes megjelenésre, de senki se kéri számon a meglétét, kvázi gumiszabály.
– OK, de fontos, hogy legyen? Illetve másképp feltéve a kérdést: Éreznem kell-e nekem egy PORSCHE szalonba lépve, hogy ki a nézelődő ügyfél, és ki az értékesítő, helyesbítek, tanácsadó az autók között keringő emberek közül?
– Kell!!! – na, ebben mindenesetre kiegyezünk… 🙂
Mit üzen a márka, kell-e azonosulnia a márka arculatával a frontvonalban dolgozó kollégáknak, releváns-e az időjárás, vagy akár az ügyfél megjelenése a dress code kialakításában, hogyan lopunk ügyfelet más brandek beágyazott hívei közül, mit üzen az elektromos autózás, kik a célcsoport?
Csupán pár kérdés a felmerült több tucatnyi közül, amelyekre részben megpróbáltunk válaszokat keresni az egy órásra tervezett, mégis észrevétlenül két órássá duzzadó, remek hangulatú beszélgetés során. Hiszem, hogy hasznos volt, hiszem, hogy másképp távoztak a résztvevők, mint ahogyan érkeztek, és hogy az itt megszerzett impulzusok olyan irányokba indíthatják el a gondolatokat, amelyek a cég üzleti tevékenységét támogatják.
Ha úgy érzed, hogy tulajdonosként, vagy akár vezető managerként nehezen tudod elfogadtatni egyébként rendkívül sikeresen működő, nagy tapasztalattal rendelkező kollégáiddal a brand arculatával való azonosulás fontosságát, segítünk kimondani helyetted az esetleg karcosabb érveket is! 🙂
Szervezd meg csapatépítő tréningedet, mi pedig biztosítjuk hozzá a helyszínt és a témákat!
Keress minket alábbi elérhetőségeink egyikén:
- Telefon: +36 30 64 12356
- Messengeren: https://m.me/loftoutlet
- Személyesen: Budapest, 1112 Repülőtéri út 2/A
Kun Gergely